Allt är samhällets fel!

Jag brukar ofta sitta i djupa funderingar om vad jag egentligen är och var jag hör hemma.
Idag började fundera om mina bröder någonsin har suttit i samma funderingar som jag gör. De sitter ju trots allt i samma sits som jag och kommer alltid att göra det.

Så nu har jag suttit rätt länge och pratat med Thomas om saken. Han har tydligen också tänkt exakt likadant som jag. Men skillnaden är att han har hunnit tänka igenom det längre och ur ett större perspektiv.

Det är samhället som har påverkat oss, våran syn på oss själva och andra människor. Eftersom att vi är uppväxta i en sådan liten kommun där människor är rädda för förändringar och är otroligt trångsynta har det påverkat våra tankegångar ännu mer.

Jag är stolt över den jag är och hur jag ser ut. Jag vet nu var jag hör hemma och varför. Hade jag varit född och uppvuxen någon annanstans så hade jag haft helt andra värderingar och en helt annan bakgrund.

Jag är en blandning av två helt olika världar.
Det kan jag inte ändra på, och det vill jag inte heller!

Jag är stolt över mig själv!

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0