Nått kommer brännas ner

Oj skrev ju detta i torsdags. Har tydligen glömt att posta det. My bad, men ni vet ju hur jag är på att blogga.. Värdelös!



Hejsan allihopa! Jag har varit på en mässa vid namn "Växa i Kalix" idag. Åh så givande det var att gå runt där. Det var ju mycket om sommarjobb och så vidare, passade finfint!

Jag sitter hemma hos mamma och pappa just nu och har just tagit ut en kladdkaka och kladdmuffinsar ur ugnen. Bytte ut kakaon mot 70%ig choklad, blandade även i endel kondenserad mjölk och massor med minimarsmallows.
Har aldrig haft kondenserad mjölk i kladdkakor eller chokladkakor över huvudtaget men jag tror att det kan bli en riktig hit! Eller något åt det hållet iallafall :)

Update: Muffisarna låg minuten för länge i ugnen. Inget kladd där inte, men dom blev kompakta. Kladdkakan däremot är perfekt!

Juste jag och Anna bakade ju chocolatechip banana-cupcakes i måndags. Dom blev ju väldigt misslyckade. Dom envisades med att flyta ut ur formarna så vi fick rädda det som räddas kunde. Ajaj! Men smakerna däremot var det absolut inget fel på. Banan och choklad är gott!

Bild från google. Slänger upp de real ones imorgon. Promise!



Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0